Witamy na szkolnej stronie Publicznego Gimnazjum nr 3 w Pielgrzymowicach

08 czerwca 2016 11:23 | Aktualności

Wycieczka do Wrocławia

Pierwszy dzień naszej wycieczki rozpoczął się 31.05.2016 r. o godzinie 7.30, kiedy to odjechaliśmy autokarem spod szkoły i pojechaliśmy prosto do Wrocławia, robiąc krótki postój. Około godziny 11.30 byliśmy na miejscu, obok Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Wrocławskiego (którego nie zwiedziliśmy), gdzie spotkaliśmy się z panem przewodnikiem i udaliśmy się do Katedry św. Jana Chrzciciela, mijając po drodze Bramę Kluszczaną. Gdy usłyszeliśmy legendę na temat tej bramy, poszliśmy prosto w kierunku katedry. Po jej zwiedzeniu przeszliśmy się Mostem Tumskim, zwanym również Mostem Zakochanych. Później weszliśmy do Kościoła Najświętszego Imienia Jezus. Następnie zwiedziliśmy budynek Ossolineum, gdzie mogliśmy obejrzeć wystawę poświęconą Henrykowi Sienkiewiczowi. Po obejrzeniu wystawy przeszliśmy do zwiedzania Kościoła św. Macieja Apostoła, gdzie usłyszeliśmy historię o Wrocławiu podczas II Wojny Światowej i opowieść o złotych pociągach. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzenie Uniwersytetu Wrocławskiego, a dokładniej Auli Leopoldina, następnie weszliśmy na Wieżę Matematyczną, skąd podziwialiśmy Wrocław z góry. Po opuszczeniu uniwersytetu zobaczyliśmy Pomnik Zwierząt Rzeźnych i budynki na rynku, gdzie mieliśmy czas wolny. Po tym czasie udaliśmy się zobaczyć Panoramę Racławicką i pojechaliśmy zameldować się w hostelu.

Drugiego dnia czekała nas część głównie rekreacyjna. Jakiś czas po śniadaniu wyjechaliśmy autokarem, aby zobaczyć Halę Stulecia i Iglicę. Po wysłuchaniu historii na ich temat, udaliśmy się, aby przejść się po ogrodzie japońskim. Gdy pani przewodniczka powiedziała nam, jaki jest cel powstawania takich ogrodów, jak powinno się je zwiedzać i jak na ogół są tworzone, przeszliśmy się dróżkami w tym właśnie ogrodzie, podziwiając rośliny i mosty. Następnie, ok. godziny 11 udaliśmy się zobaczyć pokaz grających fontann i ruszyliśmy do zoo. W zoo z okazji dnia dziecka, każdy otrzymał mały prezent w postaci batonika. Wszyscy poszliśmy do afrykarium mijając lwy i żyrafy. Mieliśmy ok. 4h czasu w zoo, każdy zwiedzał je względem własnych upodobań. Po zwiedzeniu zoo, ok. godziny 15.30 cała grupa się zebrała i pojechaliśmy do hostelu, a później poszliśmy na obiadokolację i na rynek.

Ostatniego, trzeciego dnia naszego pobytu we Wrocławiu, rano udaliśmy się na śniadanie, a następnie pojechaliśmy na taras widokowy na Sky Towerze. Podziwialiśmy miasto z 49 piętra, gdzie byliśmy na wysokości ponad 200 m., na najwyżej położonym punkcie widokowym w Polsce. Po zjechaniu na dół mieliśmy chwilę czasu wolnego w Galerii Sky Tower. Odjechaliśmy do hostelu, aby się wymeldować i przeszliśmy na rynek. Po spędzonych tam dwóch godzinach czasu wolnego, pojechaliśmy zwiedzić Stadion Śląska Wrocław i ok. godziny 15 ruszyliśmy z powrotem w kierunku Pielgrzymowic.